12 boldogság szokása az év minden hónapjában

Avatar admin | 2021.01.19. 5 Views 0 Likes 0 Ratings

5 Views 0 Ratings Rate it

Fiatal lány lóg ki egy autó ablakán, egy napsütéses napon.
Patiwat Sariya / Shutterstock

Az egyetlen dolog, amiben nagyjából megegyezhetünk, az az, hogy nagyon szeretnénk, ha 2021 mindenki számára boldogabb év lenne! Jöhet a boldogság kis lépésekben, tehát erre az évre, miért ne próbálhatna ki egy havi boldogsággal kapcsolatos kihívást?

Ahelyett, hogy megpróbálnád egyszerre teljesen átalakítani az életedet, minden hónapban tűzd ki magadnak célul e szokások egyikét. Ne csüggedjen, ha egy vagy több közülük nem is működik az Ön számára; mindenki más.

Ezeket a következő sorrendben javasoltuk, mivel egyesek általában az előző javaslatra építenek, de testreszabhatja a listát egyéni igényeinek megfelelően. Ne feledje, hogy nem csak a dolgok listáról való lekérdezéséről van szó, hanem arról, hogy fenntartható szokásokat teremtsen, amelyek 2021 után is fennmaradnak.

Január: Javítsa alvási higiéniáját

A jó alvás az alapja minden másnak. Szinte lehetetlen a legjobb lábad előre tenni, ha állandóan kimerült vagy. Az alváshigiéné az építésről szól jó szokások az alvási órák körül, így maximálisan kihasználhatja a nagyon szükséges leállást.

Próbálja ki ezeket a technikákat:

  • Lefeküdni 30 percig lefekvés előtt, beleértve a képernyők elkerülését.
  • Állítson be állandó ágy- és ébredési időket.
  • Legyen kényelmes, pihentető hálószoba.
  • Fenntartja a következetes lefekvés előtti rutint.
  • Ügyeljen arra, hogy napfényhez jusson, és gyakoroljon napközben.

Február: Keresse meg egy régi barátját

A tavalyi év mindannyiunk számára nehéz volt. Még frusztrálóbb volt, mert nem láthattuk barátainkat és szeretteinket.

Ebben a hónapban fordulj valakihez, akit egy ideje nem láttál. Legyen szó csak a közösségi médiában tett megjegyzésről, szöveges üzenetről, e-mailről vagy telefonhívásról, az emberi interakció az egyik legjobb dolog, amit tehet, hogy az év jól induljon.

Március: Kezdje kezelni a stresszt

Egy nő meditál, miközben egy kislány ugrik mellé a kanapéra.
fizkes / Shutterstock

Mivel már megoldotta az alvást – amelynek hiánya az egyik legnagyobb szerepet játszik a stresszben – itt az ideje, hogy kezelje a napi okokat.

Tisztességes azt mondani, hogy sok olyan dolog, amely mindannyiunkat stresszelt az elmúlt évben, nagyrészt nem állt rendelkezésünkre. Ezért a hangsúly márciusban kettős:

  1. Tanulja meg, hogyan dolgozzon fel mindent, ami nincs a kezén.
  2. Döntse el, hogyan kezelje az Ön aggályait csináld hatalmában áll megváltozni.

Több tucat van stresszkezelési technikák, így valószínűleg többfélét is kipróbál, mielőtt megtalálja az Ön számára legmegfelelőbb szokásokat. Ebben a hónapban kísérletezzen különböző technikákkal, és nézze meg, melyek a kedvencei.

Néhány könnyű kipróbálható szokás a következő:

  • Figyelmes, mély légzés
  • Séta a környéken
  • Zenét hallgatni
  • Jóga gyakorlása és / vagy nyújtás, akár kis lépésekben is
  • Rövid szüneteket tartva egész nap
  • Meditál
  • Írja le gondolatait és érzéseit
  • Kellemes látnivalókkal és illatokkal vegye körül magát

Április: Jobb munkahatárok meghatározása

Az otthoni munkavégzés valószínűleg még a szokásosnál is szigorúbbá tette a munka határait, de fontos, hogy továbbra is rögzítsük (és ragaszkodjunk hozzájuk).

Próbáld meg a lehető legnormálisabban tartani munkarendedet. Ha szabadúszó, vállalkozó vagy vállalkozás tulajdonosa, kerülje a „csak még egy dolog” mentalitást. Óhatatlanul felnéz, és rájön, hogy épp egy órát töltött a munkával, amikor azt tervezte, hogy még öt perc után megáll.

Otthonának elrendezésétől függően a fizikai tér is segíthet egyértelmű határokat meghatározni a munka és az otthoni élet között. Ha teheti, hozzon létre egy munka (és csak munka) céljára szolgáló irodaterületet.

Még ha csak egy összecsukható asztalról is van szó a nappali sarkában, akkor is hasznos vizuálisan körülhatárolni a munka és a nem munka közötti különbséget, különösen most.

Május: Legyen rendben, ha nemet mond

A „Nem” egy teljes mondat, és hihetetlenül erős. Csábító az a személy, aki mindig igent mond, ha valaki szívességet kér. De ez is nagy stresszforrás.

Az elmúlt két hónapban tanultakra építve May kihívása az, hogy kényelmesebbé tegye a nemet, ha a helyzet indokolja. Természetesen csak Ön tudja megítélni az egyes helyzeteket.

Ha mégis nyomást érez, csak szánjon egy percet arra, hogy megfontolja, mi lesz a nemet mondás eredménye. Ha ez valami jól áll, akkor meg fog lepődni, hogy mennyire szabad ezt a határt meghúzni nemmel.

Június: A képernyőidő csökkentése

Igen, világunkat egyre inkább digitalizálják, de túl sok képernyőidő valószínűleg csak jobban stresszel téged. Akár nem tudja abbahagyni a végítélet görgetését a Twitteren, akár egész nap a számítógépet bámulja, a túl sok képernyőidő valóban nem kedvez a boldogabb, kevésbé stresszes életmódnak.

Sokunk számára a képernyőidő nagy része munkával kapcsolatos, és nem áll rendelkezésünkre. Ennek kiegyensúlyozása érdekében próbáljon meg kitűzni egy célt júliusban, hogy csökkentse a képernyő-időt számodra értelmes összeggel.

Tipp: A munkaidő elkerülhetetlen óráiban ügyeljen arra, hogy tudatosan pislogjon! A képernyő bámulása csökkenti a pislogás gyakoriságát és kiszárítja a szemét. A népszerű 20/20/20 szabállyal hozzájárulhat a szemfáradtság csökkentéséhez is. 20 percenként 20 másodpercig nézzen el a képernyőn, és koncentráljon valamire, ami legalább 20 méterre van.

A legtöbb eszköz és alkalmazás beépített „használati idő” funkcióval rendelkezik, amellyel nyomon követheti, hogy a képernyője mennyi összeadódik. Ezekkel az eszközökkel számon kérheti magát és csökkentheti a görgetéssel töltött időt.

Július: Öltözz úgy, hogy boldoggá tedd

A tavalyi év nagy részét valószínűleg sokan alkalmi ruhában töltöttük, kivéve az alkalmi videokonferenciát. Egy idő után azonban a nadrágban és a pólóban lógás unalmassá és kissé nyomasztóvá válhat.

Júliusban minden héten válasszon néhány napot, hogy úgy öltözzön, hogy jól érezze magát. Vedd fel azt a ruhát, amely nyolc hónapja ül a szekrényedben. Szánjon időt arra, hogy haját formázza, vagy sminkelje, ahogy tetszik, vagy tegyen bármi mást, ami mosolygásra késztet, amikor a tükörbe néz.

Augusztus: Ne nevezd a dolgokat „bűnös örömöknek”

Ebben a hónapban hagyja abba a kedvére való minősítést a „bűnös öröm” kifejezéssel. Távolítsa el ma a szókincséből!

Ha véletlenül élvezi azt, amit mások butaságnak tartanak, legyen szó szappanos tévéshow-ról, derűs popzenéről, vagy rejtély- vagy szerelmesregényekről, ne társítsa a „bűntudatot” e dolgok élvezetéhez. Nincs mit érezni bűnösnek – egyik érdeklődés vagy hobbi sem jobb, mint a másik!

Szeptember: Fogadj el egy új hobbit

Valaki, aki laptopon videót nézve tanul gitározni.
adriaticfoto / Shutterstock

Most, hogy egy kis időt töltött azzal, hogy bűntudat nélkül átfogja azt, amit szeret, vigye át a következő szintre. Van olyan hobbi, amelyet mindig is szeretett volna kipróbálni, de soha nem volt ideje vagy inspirációja? Fontolja meg szeptemberedet, és légy kreatív!

Ha csak a kudarctól való félelem áll az útjában, akkor nem kell aggódnia. Minden eddiginél több erőforrás van, mind on-line, mind offline, amelyek segítségével bármilyen elképzelhető hobbit elsajátíthat.

Egy új készség fejlesztése nagy kihívás, és a tanulási tapasztalatokra való összpontosítás valódi lendületet adhat, nem is beszélve egy izgalmas célról, amelyre törekedni kell.

Október: Találj új közösséget

Azt az új hobbit, amelyet a múlt hónapban vettél igénybe? Ha élvezi, akkor ez a tökéletes kapu az új közösség megtalálásához október.

Szükségünk van interakcióra és kapcsolatokra a boldoguláshoz. Más szavakkal, szükségünk van egymásra! A legegyszerűbb módja annak, hogy új embercsoportot találhasson, akivel lógni lehet, közös érdek révén. Ezért a hobbi, a sport, a könyvklubok, a főzőtanfolyamok stb.

Ha nem tudsz személyesen találkozni, az sem baj! Az online közösségek népszerűsége felrobbant, és csak tovább fog növekedni.

November: Gyakorold a hálát

A hálaadás hónapjában inkább a tényleges hálára koncentráljon, mint a zarándokok és a pulyka vacsorák történetére. Csak a hálásság gyakorlása hatalmas hatással lehet kilátásaira, ami viszont emeli a hangulatát.

Ezek a szokások sokféle formát ölthetnek, de néhány népszerű gyakorlat magában foglalja a figyelmes meditációt néhány percig minden nap, vagy hálanapló indítása. Ebben a hónapban nézze meg, hogy mi működik a legjobban, és tartsa a figyelmét azokon a dolgokon, amelyekért a legjobban hálás.

December: Add vissza

A boldogság egyik legnagyobb szokása a bőség szelleme. Ez azt jelenti, hogy nemcsak hálásnak kell lennie azért, ami van, hanem megosztani másokkal is. A nagylelkűség jól érzi magát – és neked is jót tesz! Töltsön az év utolsó hónapjával különböző módszereket, hogy visszajuttathassa közösségét és azon túl is.

Próbálja elkerülni a legkézenfekvőbb döntéseket. Ebben az évszakban egyes szervezetek több segítséget kapnak, mint amennyit el tudnak látni, míg mások azért küzdenek, mert nincs elég önkéntesük.

A legjobb módszer ennek elkerülésére az, ha kicsiben indul, és a saját közösségében lévő szervezethez fordul. Válasszon egy számunkra különösen fontos ügyet, majd derítse ki, mire van szüksége, és hogyan töltheti be a hiányt.




Source link


5 Views 0 Ratings Rate it

  • Minden jog fenntartva 2019-2020. Hogyankészítsek.Hu Impresszum Adatkezelési szabályok