Japán fokhagymás sült rizs shiitake-kel és edamame-mel

Avatar admin | 2021.02.03. 13 Views 0 Likes 0 Ratings

13 Views 0 Ratings Rate it

GYIK


Fagyasztható a sült rizs?

Igen, biztosan lefagyaszthatja a sült rizst. A maradékot fagyasztóbarát tartályokban vagy cipzáras zacskókban helyezze át, és tárolja egy-két hónapig. A rizst egyszeri adagokra oszthatja, majd csak annyit olvaszthat fel, amire szüksége van.

Ha készen áll az evésre, melegítse fel a fokhagymás rizst a mikrohullámú sütőben vagy a serpenyőben.

Javasoljuk, hogy tapadásmentes serpenyőben, kevés olajjal melegítse, hogy visszahozza a sült rizs ropogósságát. A mikrohullámú sütőben történő felmelegítés lágyabb állagot eredményez.

Mely összetevőket használják a japán sült rizsben?

A japán sült rizs egyike azoknak az ételeknek, amelyek a hűtőszekrényben maradt maradványok felhasználására szolgálnak. Ezért a szokásos összetevők közé tartozik a hűtött párolt rizs, tojás, sonka, sárgarépa és csirke darabok.

A rizst ezután egy serpenyőben megsütik egyszerű fűszerekkel, például sóval, borssal, szójaszószsal és petrezselyemmel.

Amikor elkészítettük receptünket, azt szerettük volna, hogy egészséges és vegán lehetőség legyen a klasszikus ételhez, mégis tele japán ihletésű ízekkel.

Így ragacsos rizst párosítottunk húsos shiitake gombákkal és édes edamame babokkal a rostok és a növényi fehérjék növelése érdekében. Ezután szezámolajat, ropogós fokhagymát, szójaszószt és rizsecetet használtunk a rizs ínycsiklandó ízesítésére.

Lehet egészséges a sült rizs?

A sült rizs nem túl egészséges, ha sok olajat és hozzáadott zsírokat, például vajat, sonkát és tojást tartalmaz.

A jó hír az, hogy amikor saját maga készíti el a semmiből, akkor teljes mértékben ellenőrizheti az összetevőket és azok mennyiségét. Ezért biztosan átalakíthatja diétabarát ételké.

A receptünkben személyenként csupán 1/2 evőkanál olajat használtunk fel, és a klasszikus alapanyagokat egészségesebb lehetőségekre cseréltük, mint például shiitake gomba és edamame bab. Alacsony zsírtartalmúak, és rengeteg fehérjét és rostot tartalmaznak. A rizs és a bab párosítása elősegíti a tápanyagok emésztését és felszívódását. Így a testednek több ideje van a bevitt kalóriák felhasználására, ahelyett, hogy a felesleget azonnal zsírként tárolná.

Amikor a rizst kevés olajjal megsütjük, és rostban gazdag összetevőkkel párosítjuk, a kalóriaszám csökken, és hosszabb ideig telítettnek és teljesnek érezzük magunkat.


Source link


13 Views 0 Ratings Rate it