Mennyire fiatal még a gyerekek a súlyemeléshez?

Avatar admin | 2021.08.16. 9 Views 0 Likes 0 Ratings

9 Views 0 Ratings Rate it

Kép a cikkhez Milyen fiatal túl fiatal a gyerekeknek súlyemeléshez?

Fénykép: Fox Photos/Getty Images (Getty Images)

Megszoktuk, hogy a gyerekek csapatsportokat űznek, például focit és baseballot, fiatal korban. Az erőn alapuló tevékenységek pedig, mint a majomrúdra mászás, idő-megtisztelt gyermekkori mulatságok. De valahogy a súlyemelés néz rossz sokunknak, amikor a gyerekek azok csinálni ezt. De milyen fiatal is fiatal, hogy felvegyen egy súlyzót?

Miért sAz erőnléti edzés fontos a gyerekek számára

Először beszéljünk arról, hogy van -e értelme a gyerekeknek az erőre edzeni. A súlyemelés csak egy formája az ellenállóképzésnek –mások magukban foglalhatják a testtömeg gyakorlatokat, például a fekvőtámaszokat, vagy ellenálló szalagokkal dolgozhatnak, gépek, vagy más berendezés. Így “erő edzés” nem csak azt jelenti, hogy “emelés.”

Az Amerikai Gyermekgyógyászati ​​Akadémia pozíciópapír az erőnléti edzésről, rámutat arra, hogy az erő fontos a gyermekek egészségéhez, valamint a sportteljesítményük (ha sportolnak). Erő edzés is egy átjáró a spontán fizikai aktivitáshoz, néhány tanulmány szerint, amely nagyszerű bevezetés a gyerekek számára, akik nem szeretik a futást vagy más aerob tevékenységet.

A cikk szerzői szerint ahelyett, hogy csak az erőnléti edzés kockázatairól vitatkoznánk, figyelembe kell vennünk a kockázatokat is nem erő edzés. Az erő növelése miatt a gyerekek (és a felnőttek) kevésbé érzékenyek a sérülésekre a sportban és az életben, ezért ezt nem szabad kihagyni alapvető a testmozgás szempontja.

A nehéz súlyok megfelelnek a gyerekeknek

A múltban a szakértők azt mondták, hogy rendben van, ha a gyerekek erőre kapnak vonat, de gyakran tartózkodtak a tényleges súlyok ajánlásától vagy, különösen, nagy súlyok. Például az egyszeri ismétlés max megtalálását néha nem tartották megfelelőnek a gyerekek számára.

De a kutatások azt mutatják, hogy egy ismétléses maximális tesztelés tökéletesen biztonságos a gyermekek számára, ha megfelelően végzik megfelelő technikával és szakképzett személy felügyelete mellett, mint például egy edző. Nem szabad hagyni, hogy a gyerekei csak úgy menjenek HAM -ba egy otthoni edzőteremben, nagy súlyokkal és rossz technikával – de ez sem jó a felnőtteknek.

Az erőnléti edzés lelassítja a gyermeket növekedés?

Nem, de a mítosz nem a semmiből jött. A hosszú csontok (például a karokban és a lábakban) növekedése minden csont vége közelében történik, úgynevezett epifízislemez vagy növekedési lemez. Lehetséges, bár ritka, hogy ez a lemez annyira megsérül, hogy a csont már nem tud növekedni.

Van néhány jelentés olyan gyerekekről, akik megsérítették a növekedési lemezeiket, de a lap szerint, amelyet az AAP idéz az egy ismétléses maxeken, ezek a sérülések nem fordultak elő biztonságos, jól felügyelt erősítő edzés során. A szerzők ezt írják:

Ez a kérdés további tanulmányozást és értékelést igényel, mivel a gyermekek által a sportban és szabadidős tevékenységekben kitett erők nagy része valószínűleg nagyobb expozíciós időben és nagyságrendben is, mint a hozzáértően felügyelt és megfelelően elvégzett maximális erőpróba.

Más szóval, a nehéz súly felemelése semmivel sem nehezebb a gyerek testén, mint a gyerekeké.

Mikor lehet gyerekek kezdik erő edzés?

Nincs meghatározott életkor a súlyokkal való edzés megkezdéséhez, és az AAP azt javasolja, hogy a gyermek érettségéhez és tapasztalatához igazítsák az edzést. Például, amint egy gyermek felnőtt ahhoz, hogy sportoljon, már elég idős ahhoz, hogy valamilyen erőnléti edzést végezzen. Az AAP példája az egylábú komló, mint erőgyakorlat, amely elvégezhető és megfelelő a legtöbb 5-év-öregek. Másrészt egy 14-év-az öreg, aki inaktív, a nulláról indul.

A testsúlyos gyakorlatok (mint például a komló) lesznek az elsők, a súlyozott gyakorlatok később következnek, amikor a gyerek készen áll rájuk. De ez azért van, mert azt akarja, hogy a gyerek érezze, hogyan kell gyakorolni, és hogyan kell használni a jó technikát, nem pedig azért, mert meghatározott gyakorlatokhoz minimális életkor szükséges.

Hogyan lehet megbizonyosodni arról, hogy a gyerekek biztonságosan edzenek

Az AAP papírja szerint a gyerekeknek szóló, erős edzésprogram összetevői nagyon hasonlítanak a felnőttekre:

  • Minden héten egy -két pihenőnap
  • Elegendő kalória és hidratáció, hogy támogassa az általuk végzett munkát
  • Oktatás és felügyelet olyan személyektől, akik alkalmasak arra, hogy a gyerekekkel sportszerűen dolgozzanak (más szóval: jó edzők és tanárok)

Az AAP azt javasolja, hogy beszéljen egy gyermekkel orvoshoz, mielőtt súlyzós edzésprogramot indít, ha a gyermek magas vérnyomásban vagy nem kontrollált rohamzavarban szenved. Azoknál a gyermekeknél, akiknek bizonyos szívproblémái vannak, vagy bizonyos kemoterápiás gyógyszerekkel kezeltek, szükség lehet az edzésmódosításukra, is.

Az AAP azt is hangsúlyozza, hogy a gyerekeknek időt kell szánniuk a jó technika elsajátítására, és hogy viszonylag könnyű súlyokat kell használniuk a folyamat során – mondjuk 8-12 ismétléseket a maximális 60% -uknál. Amint jól teljesítenek egy adott gyakorlatban, megfelelőbb, nehezebb, kevesebb ismétléssorozat is megfelelő lehet. A foglalkozásoknak 20-30 percnek kell lenniük, és hetente két -három alkalommal kell megtörténniük.

Mindez ismerősnek tűnhet, ha maga is erősítő edzéssel foglalkozik. A 11 éves gyerekemet az edzőteremben edzettem, és a programunk nagyon hasonlít az AAP által leírtakra. (A 8 és az 5 évesek nem edzenek rendszeresen, de felügyelem és bátorítom őket, amikor érdeklődést mutatnak.)

Azt tapasztaltam, hogy a tervezés fele a gyermektartás érdekli és szórakozik. Ha a gyerekem utálja a gyakorlatokat, vagy nem érzi jól magát, találunk egy másik gyakorlatot, amely hasonló izmokat dolgozik. Például serleg guggolást végez súlyzós guggolás helyett, de szeret rendszeresen súlyzós fekvenyomást is végezni. Minden szetten észreveszem őt, figyelem a technikáját, hogy megbizonyosodjak arról, hogy nemcsak biztonságos, hanem hatékonyan emel. Szeretném, ha megerősödne, de ami még fontosabb, Azt akarom, hogy jól érezze magát az edzőteremben, és tudja, hogy a testmozgás élvezetes és érdemes. Ez egy lecke, ami megmarad vele egy életen át.


Forrás link


9 Views 0 Ratings Rate it

  • Minden jog fenntartva 2019-2020. Hogyankészítsek.Hu Impresszum Adatkezelési szabályok