Miért éppen magasabb a pihenő pulzusod az Apple Watchon?

Avatar admin | 2021.01.31. 42 Views 0 Likes 0 Ratings

42 Views 0 Ratings Rate it

előnézeti kép, amely a pulzusugrást mutatja

Ha az Apple Watch segítségével nyomon követte a nyugalmi pulzusát, akkor észrevehette, hogy 2020 végén pár ütemre felugrik. Lehetséges, hogy mi történik.

Figyelem: Az író nem orvos. Ha aggódik a nyugalmi pulzusszám emelkedése miatt, hagyjon figyelmen kívül mindent, ami következik, és vegye fel a kapcsolatot az elsődleges orvosával. Azonban, ha kíváncsi vagy, miért különböznek kissé a mérések, olvass tovább!

Hogyan változott az Apple Watch pulzusmérése

A nyugalmi pulzusszám általában a fizikai erőnléted mértéke (és ehhez kapcsolódóan általános egészségi állapota). A szerelő vagy, minél alacsonyabb a nyugalmi pulzusod, valószínűleg összehasonlítjuk más korúakkal és biológiai nemeddel. Ha van Apple Watch-ja, akkor méri a nyugalmi pulzusát, amikor egy kicsit abbahagyja a mozgást, és kiszámítja az egész nap átlagát.

grafikon mutatja a pulzusugrást
Júliusban, augusztusban és szeptemberben a nyugalmi pulzusom 47 és 51 ütés / perc között mozgott. Októberben 55 / percre ugrott, és azóta átlagosan 53 és 54 / perc között mozog.

Szóval, nagyon megdöbbentem, amikor még októberben az Apple Watch-om közölte, hogy a nyugalmi pulzusom percenként körülbelül hat ütemet ugrott meg. Nem hagytam abba az edzést, nem szedtem gyógyszereket, és semmi más nem változott az életmódomban.

De mi változott? Az Apple Watch operációs rendszere.

Val vel watchOS 7, 2020 szeptemberében jelent meg, Az Apple hivatalosan is bevezette az alváskövetést. Előtte még mindig az órámat hordtam ágyba – de egy harmadik féltől származó alkalmazást használtam a dolgok nyomon követésére. Ez azt jelentette, hogy az órám alvás közben mérte a pihenő pulzusomat.

képernyőkép a nyugalmi pulzusszámot alvás közben nem követik

Sajnos az egómnak ébren kell lenned, amikor megméred a nyugalmi pulzusodat. A watchOS 7 és a hivatalos alváskövetés mellett az órám már nem vette figyelembe az éjszakai rendkívül alacsony méréseket, így az általános napi átlag felugrott.

az éjszakai pulzusszámot ábrázoló grafikon

A fenti grafikonon látható, hogy a pulzusom tegnap este még mindig 46 ütem / percre esett vissza.

Ha az óráját is ágyba viseli, és hasonló stabil ugrást tapasztalt a nyugalmi pulzusszámban, akkor jó eséllyel ez történik Önnek is.

ÖSSZEFÜGGŐ: Az alváskövetés beállítása az Apple Watch-on

Mi emelheti a nyugalmi pulzusát?

Természetesen nem csak a szoftverfrissítések növelhetik a nyugalmi pulzusszámot. Ezt a következők is befolyásolják:

  • Stressz (és néha még a szoftverfrissítések stresszje is)
  • Koffein
  • A korod
  • A napszakban mért
  • Tevékenységi szintek

Rengeteg más tényező is van. Ha egyáltalán aggasztja a nyugalmi pulzusának közelmúltbeli változása, forduljon orvosához.

Hogyan csökkenthető a nyugalmi pulzus

Az alacsonyabb nyugalmi pulzus korrelál a jobb fizikai erőnléttel, amely korrelál a jobb általános általános egészségi állapottal. Ez csak egy a sok egészségi állapot mérőszáma közül, és önmagában nem mágikus szám.

Ezzel azt mondhatja, hogy csökkentheti a nyugalmi pulzusát azáltal, hogy növeli a kardio fitneszét, amely összefüggésben áll nagyon jó egészségügyi eredmények, mint a szívbetegségek, a stroke, a 2-es típusú cukorbetegség, a magas vérnyomás, a demencia, az Alzheimer-kór és néhány rák alacsonyabb kockázata.

Sajnos ennek a fő módja a testmozgás. Ha új vagy benne, kanapé 5k programra a legjobb hely a kezdéshez. Hat hét alatt a kanapén üléstől öt kilométer (vagy három mérföld) gyaloglásáig vagy futásáig tart. Ellenkező esetben beszéljen személyi edzővel vagy a meglévő program intenzitásával.

És természetesen beszéljen orvosával, mielőtt bármilyen megerőltető tevékenységet folytatna, amelyet eddig nem végzett.




Source link


42 Views 0 Ratings Rate it

  • Minden jog fenntartva 2019-2020. Hogyankészítsek.Hu Impresszum Adatkezelési szabályok