Hogyan használjuk a kedvességet nehéz, negatív emberek kezelésére

Avatar admin | 2021.05.09. 2 Views 0 Likes 0 Ratings

2 Views 0 Ratings Rate it

Illusztráció a Hogyan használjuk a kedvességet nehéz, negatív emberek kezeléséhez című cikkhez

Fénykép: Hung Csung Csih (Shutterstock)

Bármilyen interakció negatív vagy egyenesen átlagos emberrel kellemetlen sok szinten. Sajnos vannak mindenhol és alapvetően elkerülhetetlen. Ismeri a típust: Durva és figyelmetlen, azonnal úgy gondolja, mintha azt gondolná, hogy teljesen elfogadható, ha más embereket úgy kezelünk, mint egy baromságot, de elvárja, hogy mindenki más mutassa meg nekik a legnagyobb tiszteletet.

A probléma az, hogy mindenkinek megvan a maga határa. Ha könyörtelenül negatív emberekkel szembesül, nagyon könnyű lehajolni a más ember szintje, az ellenségeskedésre sajátjaival reagálva.

De siker edzők Doug és Lynn Nodland más stratégiájuk van: Kedvességgel válaszolni a másik ember negativitására – egy olyan témára, amelyben írtak egy közelmúlt cikk a Chanhassen Faluban. Így javasolják nekünk ezt.

Először is foglalkozz a saját érzelmeivel

Mivel a Nodlands rámutat, célszerű emlékeztetnünk magunkat arra, hogy mindannyian emberek vagyunk, és mindenki életében bizonyos időszakokat él át, amikor különösen stresszes, csalódott vagy dühös. Ha ebben az állapotban vagyunk, a végén könnyen bosszankodhatunk, vagy negatív érzelmeket küldhetünk el anélkül, hogy észrevennénk. Tehát talán valóban rossz napon találkozott a másik személlyel.

De ahogy a terapeuták imádják elmondani nekünk, miközben más embereket nem tudunk irányítani, megtanulhatjuk, hogyan kell irányítani saját negatív érzelmeinket és viselkedésünket. A Nodlands szerint meg kell kezdeni azzal, hogy megértsük, miért érezzük magunkat egy bizonyos módon:

Mi okozza a stresszt és a negatív érzelmeket? Túlterheltek a munkahelyi vagy otthoni felelősségek? Olyan ember okoz téged, aki dühös vagy ideges? Az emberek iránti érzéseit vagy a helyzeteket olyan dolgok váltják ki, amelyek korábban történtek veled? Amikor felismeri a negativitás érzésének kiváltó okát, ez lehetővé teszi, hogy változtatásokat hajtson végre az érzett stressz csökkentése érdekében.

Innen szánjon egy percet arra, hogy azonosítsa azokat a dolgokat, amelyeken valóban képes megváltoztatni (azaz nem mindent vagy mindenkit), majd tegyen lépéseket annak megváltoztatására. Ha a probléma nem változtatható meg, nézze meg, képes-e legalább elhatárolódni tőle.

“Nehéz változások végrehajtása közben a lehető legnagyobb mértékben vágjon ki más stresszindítót” – írja a Nodlands. “Hasznos a negatív gondolkodási minták pozitívabbá változtatása is.”

Hogyan reagáljunk a negativitásra kedvesen

Most, hogy feldolgozta (és remélhetőleg) kontrollálta saját érzelmeit, ideje foglalkozni a másik személlyel. Itt van öt módszer a Nodlandok azt javasolják, hogy tegyük ezt:

  1. Kerülje a mások negatív cselekedeteinek és gondolatainak tükrözését. Bánjon velük kedvesen. Ez azt jelentheti, hogy elnézést kérünk, ha ez helyénvaló. Példa: „Sajnálom, ha bármit megtettem vagy mondtam, ami bántott.” Ítélet nélkül ismerje el mások nézőpontját.
  2. Beszéljen kellemes, barátságos hangon, mintha egy barátjával beszélgetne. Tartsa irányítva a hangját, és kerülje a haragot.
  3. Tartsa nyitott és nyugodt testtartását. Kerülje a szemforgatást, a sóhajtást vagy más negatív testbeszédet.
  4. Lélegzik! Vegyen be néhány hosszú, lassú, mély lélegzetet az orrán keresztül, kissé szüneteltesse, majd engedje ki a lélegzetét. A rekeszizmos légzés ellazít, és újra koncentrálja érzelmeit.
  5. Mosoly, valódi, barátságos mosoly. A mosolygás megkönnyítheti Önt és másokat.

Kedves mosolya arra készteti a negatív embert, hogy reflektáljon a saját viselkedésére és javítsa azt? Valószínűleg nem. De legalább eltávolodhat az interakciótól, és jól érezheti magát annak kezelésében.


Forrás link


2 Views 0 Ratings Rate it

  • Minden jog fenntartva 2019-2020. Hogyankészítsek.Hu Impresszum Adatkezelési szabályok