Mennyire fáj az edzés során?

Avatar admin | 2021.04.19. 6 Views 0 Likes 0 Ratings

6 Views 0 Ratings Rate it

személy edzőruhában masszírozza a hátát

Fénykép: Maridav (Shutterstock)

Normális, hogy fájó érzés az új edzés első napja után, de talán hallottál már olyan emberek rémtörténeteit, akik kórházba kerültek, miután szuper intenzív edzéssel tönkretették magukat. Valószínű, hogy a fájdalma normális, de itt van, hogyan kell tudni.

Milyen érzés a normális fájdalom

A DOMS vagy a késleltetett izomfájdalom általában egy kemény edzés utáni napon jelentkezik. Minél súlyosabb, annál hosszabb ideig tart, gyakran az edzés után 48-72 órával tetőzik. Egy enyhe eset csak enyhén fájó érzést okoz egy-két napig; egy durvább lehet, hogy összerándul, ha egy hét nagy részében lépcsőn megy le.

Az érzés a tompa fájdalomtól az égő fájdalomig terjedhet. A legkényelmetlenebbül érzi magát, ha a fájó izmot összehúzza, különösen, ha egy ideje mozdulatlanul ül. Lehet, hogy gondolkodásra ébred istenem, minden fáj, de ha felkelsz és körbejársz, valószínűleg egy kicsit jobban fogod érezni magad.

Ha ez idő alatt visszamegy az edzőterembe – amire szüksége lenne! – akkor azt fogja tapasztalni, hogy továbbra is elvégezheti ugyanazokat a gyakorlatokat, de azt tapasztalhatja, hogy a fájdalom megnehezíti őket annyi súllyal vagy annyi ismétlés esetén, mint először.

Bónuszként azonban a fájdalom megvédi Önt attól, hogy legközelebb fájjon. „Késleltetett küzdelem-effektusnak” hívják, és kihasználhatja azt, ha megjelenik a következő edzésen, még akkor is, ha nem érzi magát teljesen normális állapotban. A DOMS csak új vagy rendkívül intenzív edzések után termelődik fel, így ha a teste hozzászokott egy adott testmozgáshoz, hamarosan nem fog súlyos DOMS-esettel járni.

Mi van, ha rabdomiolízisről van szó?

Van egy extrém típusú izomfájdalom, amely súlyos egészségügyi szövődményeket okozhat, és ezt rabdomiolízisnek vagyrhabdo ” röviden. A rhabdo-ban annyi károsodása van az izmainak, hogy teste, és különösen a veséje nem képes kezelni a keletkező anyagcsere-salakanyagokat, amelyek a véráramba kerülnek.

Ennek ellenére nem túl gyakori. Ha most csináltál egy új edzést, és fájónak érzed magad, sokkal valószínűbb, hogy rossz a DOMS eseted, mint hogy rabdo. Hogy képet adjak arról, milyen ritka, ez a tanulmány négy év alatt (2010-2014) 29 esetet talált New York egyik kórházában. Mivel csak egy kórházról van szó, biztos volt, hogy ezekben az években több eset volt a városban, mint csupán 29; de másrészt ez még mindig a testmozgást végző emberek pici töredéke.

De rabdo megtörténik. És mivel ez gyakrabban fordul elő olyan abszolút kezdőknél, akik túl keményen mennek, mint tapasztalt sportolóknál (akik feltehetően tudják, mikor kell abbahagyniuk magukat), előfordulhat, hogy szembe nézel az első rendkívüli fájdalommal, és nem tudod, hogy szokatlanul fáj-e vagy sem.

Ki kap rabdót

A testmozgás okozta rabdo – ami ismét ritka – nagyobb valószínűséggel fordul elő azoknál az embereknél, akik:

  • Kiszáradnak.
  • Gyakoroljon extrém melegben.
  • Végezzen extrém intenzitást vagy mennyiségű (vagy mindkettőt) edzést egy edzés során.
  • Újak a testmozgáshoz és nagyon keményen nyomják magukat.
  • Bizonyos gyógyszereket szed, beleértve az ibuprofent vagy más NSAID-okat.

A kemény edzések mellett a rhabdomyolysis komplikációkként is előfordulhat a sok izomszövetet károsító sérülésekből, valamint egyes gyógyszerekből vagy más egészségügyi állapotokból.

A tünetek, amelyekre figyelni kell, A CDC szerint, bármikor megtörténhet az edzést követő napokban, és tartalmazhatja:

  • Súlyos izomfájdalom, gyengeség és duzzanat.
  • Sötét vizelet („tea- vagy kólaszínű”).
  • Rendkívüli fáradtság.

Ha ezek a tünetek jelentkeznek, azonnal forduljon orvoshoz, még akkor is, ha ez azt jelenti, hogy az ügyeletre vagy sürgősségi ellátásra kell fordulnia.

Ha ott van, a vérvizsgálat megerősítheti, hogy rabdo-e, és megkapja a szükséges ellátást, hogy megbizonyosodjon arról, hogy nem okoz-e vesekárosodást vagy más súlyos problémát. A CDC azt mondja, hogy ellenőrizze, hogy teszteket kap-e a kreatin-kinázra vagy a kreatin-foszfokinázra, ideális esetben ismételve órák vagy napok során.

Mi a teendő, ha csak fáj

Amellett, hogy megbizonyosodjon róla nem hogy kihagyjuk a következő edzést, megvan néhány tipp az Ön számára. A rossz hír az, hogy semmi sem fogja eltüntetni a DOMS-t; meg kell gyógyulnia. A felépüléshez alvásra, élelemre és időre van szükség.

De amíg vársz rá, néhány dolog segíthet abban, hogy jobban érezd magad. A mozgás segít, ezért sétáljon el, vagy fontolja meg a könnyű kardio edzést. A masszázs jól érezheti magát, ezért kérjen valakit, hogy masszírozzon, vagy végezzen önmasszázst a szivacshengert vagy a lacrosse labda.

Egyesek szerint a nyújtás segít, de ügyeljen arra, hogy ne feszüljön túl erősen, ami tovább károsíthatja az izmait. Szeretek forró fürdőt venni vagy fűtőbetétet használni. (Fűtött ülésekkel közlekedő autó öröm a hátadat és a combizmaidat használó edzés után.)

És, mint mindig, bármikor forduljon orvoshoz, ami különös aggodalomra ad okot. Egy internetes cikk nem tudja megmondani, hogy súlyosan megsérült-e vagy csak egy kicsit fáj, de egy tényleges orvos igen.


Forrás link


6 Views 0 Ratings Rate it

  • Minden jog fenntartva 2019-2020. Hogyankészítsek.Hu Impresszum Adatkezelési szabályok