Sajnáljuk, a Cardio nem számít lábnapnak

Avatar admin | 2021.04.21. 9 Views 0 Likes 0 Ratings

9 Views 0 Ratings Rate it

A Sajnálom, Cardio nem számít lábnapnak című cikk illusztrációja

Fénykép: lzf (Shutterstock)

A kardió sok szempontból fontos az egészségünk szempontjából, és mindannyiunknak törekednie kell legalább a következőkre: minimális követelmény 75–150 perc hetente. Ha szeretsz futni, kerékpározni vagy túrázni, és gyakrabban csinálod, annál jobb.

De mindannyiunknak szüksége van erősítő edzésre is. Mindkettő fontos, tehát ha főként emelő vagy, akkor hetente párszor szerezz be egy kis kardiót; és ha csak futni akarsz, akkor is el kell érned a súlyokat.

Mi van, ha sokat futok?

Itt jön a dilemma: ha több időt akar tölteni az ösvényeken és kevesebb időt az edzőteremben, használhat-e olyan emelőprogramot, amely felső és alsó testnapokra szólít fel, és teljesen kihagyja az alsó testet? Végül is a futás (vagy kerékpározás, vagy túrázás) használja a lábát.

Sajnos nincs. Ahhoz, hogy a lábad erősebb legyen, megfelelő kihívással kell megküzdened velük nagy súlyok vagy más megfelelő erőépítő gyakorlatok. A futás nagyjából ennek ellentéte: több ezer lépést tesz meg, de mindegyik csak kis munka. A helyzetet még rosszabbá teszi, hogy minél jobban tudsz futni, annál hatékonyabb vagy, és így annál kevesebb a munka.

Hogyan szerezhetik meg a kerékpárosok ezeket a nagy lábakat?

Nos, gyakran az mert a biciklivel megtett minden kilométerük mellett erősen edzenek. Gyakran erőspecifikus edzéseket is végeznek, ellenállásként használva a kerékpárjaikat, ami valószínűleg tudott részben pótolja a lábnapot. De te vagy én néhány dombot összekoccantunk egy körút alatt, nem ugyanaz a fajta edzés.

Tehát igen, lábnapot kell tennie, ha egészséges, jól felkészült sportoló szeretne lenni. Ennek ellenére itt van a jó hír: Ha időt szánsz a lábad edzésére, gyorsabbá, erősebbé és talán még kevésbé sérülésre hajlamossá válsz futásaid vagy túráid során.

Tehát a felső / alsó osztás helyett fontolja meg a teljes test erejét edző rutin alkalmazását, és azt heti kétszer. Vagy nézze meg a többi tippjeink a futás és az erőedzés kombinálásához, amelyet bármilyen típusú kardióhoz alkalmazhat a kedvenc.


Forrás link


9 Views 0 Ratings Rate it

  • Minden jog fenntartva 2019-2020. Hogyankészítsek.Hu Impresszum Adatkezelési szabályok