Az egyetlen fajta határozatot meg kell hoznia 2021-re vonatkozóan

Avatar admin | 2020.12.29. 10 Views 0 Likes 0 Ratings

10 Views 0 Ratings Rate it

Illusztráció a 2021-re vonatkozó egyetlen döntéshozatali cikkhez

Fénykép: oatawa (Shutterstock)

Elméletileg az újévi fogadalmaknak meg kell tenniük az életedet Kevésbé stresszes, vagy legalább ad egy eszközt arra, hogy foglalkozzon az életével kapcsolatos dolgokkal, amelyeken változtatni szeretne. A valóságban azonban a magasztos újévi fogadalom gyakran rád borulhat, és nyűgös emlékeztetőt képez arra a feltételezett kudarcodra, hogy véletlenül nem találtad ki magad, csak azért, mert újabb 365 nap telt el.

Ebben az évben az újév, azt mondom, csavarja be mindezt. Huszonhúszat színesített a gazdasági összeomlás, a politikai törékenység, a polgári nyugtalanság és az országban még mindig elterjedt dühöngő járvány. Miért kell elkezdeni 2021-et úgy, hogy önként stressznek vetik alá magukat, különösen akkor, ha a körülöttetek lévő világ ennyire kevés haladékot kínál tőle?

Az egyetlen megoldás, amelyet 2021-re meg kell hoznia, a stresszmentes. Így állíthatja be az újévi fogadalmakat anélkül, hogy elárasztaná a stressz.

Gondoskodik arról, hogy céljaid valóban elérhetőek legyenek

Mindannyian szeretnénk főnixként kijönni a 2020-as hamvából, rengeteg új készséggel és hobbival, de az élet nem így működik. Ha valami újat próbál elérni, győződjön meg arról, hogy a célja valóban kezelhető-e. A nem futásból az 5K-s futtatásba fog lépni minden nap, vagy akár pár naponta? Nem, te nem vagy. Akkor miért hagyna magának egy hegyet mászni?

A mentálhigiénés weboldal A VeryWellMind azt javasolja SMART célok kitűzése (a betűszó a Specifikus, Mérhető, Elérhető, Releváns és Időkötés alatt áll).

Amikor a népszerű újévi fogyásról van szó, a webhely közli, hogy miként érvényesülhet a SMART célorientáció:

Minden héten elveszítek egy fontot, amíg nyolc hónap alatt el nem érem a XXX fontot.

Havi hat kilót fogok fogyni, amíg egy év alatt el nem éri a XXX fontot.

Annak megértése, hogy a felbontás nem érhető el januárban, de egy év alatt segít enyhíteni az elvárásait.

Kövesse nyomon a haladást

Nincs változás egyik napról a másikra, így a cél elérésének nyomon követése elősegíti a dolgok perspektívába helyezését. Ha valamit írásba foglal, elősegíti a folyamat internalizálását és tiszteletben tartását. A türelem kulcsfontosságú, mivel a felmérések megmutatják, hogyan Az újévi fogadalmak 80 százaléka kudarcot vall, valószínűleg az emberek ingatag hozzáállása és az ingadozó fegyelem miatt.

Ráadásul az előrehaladás feltérképezése – függetlenül attól, hogy visszaszorítja-e a dohányzást, próbál-e lefogyni, vagy többet olvas – még akkor is segít megérteni, milyen messzire jutottál, még akkor is, ha a végső cél messze a vonalon látszik.

Vigye lépésről lépésre

Nem fogod egy csapásra teljesen átalakítani a tökéletlenségeidet. Ezért valószínűleg bölcs döntés egy-egy kérdés megoldása. Az emberek általában azokkal a nagy, életet meghatározó kérdésekkel akarnak foglalkozni, amelyekről úgy érzik, hogy visszatartották őket, például az alkoholfogyasztás visszaszorításáról. Az évek óta bejáratott magatartás kiigazítása nehéz feladat, és a dolgok fokozatos felvétele a helyes út.

Mint Lynn Bufka pszichológus, PhD elmondta Amerikai Pszichológiai Társaság:

Ne feledje, hogy nem a változás mértéke a lényeg, hanem az a tény, hogy felismerjük, hogy az életmódváltás fontos, és ennek érdekében lépéseket kell tenni egyenként.

Jutalmazd meg magad

Az újévi fogadalmakat olyan gyorsan elhagyják, mert általában nehéz végrehajtani őket. Ezért szünetet kell tartania és számba kell vennie néhány nagyobb ugrást, amelyet a célja elérése érdekében tesz. Ha egészségesebbet szeretne enni, ne ünnepeljen egy darab süteményt, hanem mindenképpen tegyen valamit az elért haladás elismeréséért.

Értsd meg, hogy visszaesések történnek

Senki nem vállal hosszú távú elkötelezettséget viselkedése megváltozása ellen csuklás és ütközés nélkül. Ne felejtsd el, hogy bármi, amin változtatni próbálsz, valószínűleg nehézségeket fog tapasztalni. Ha bármi kisiklat téged, maradj a pályán, és ne légy félénk, ha segítséget kérsz a hozzád közeliektől.

Az APA tudomásul veszi, hogy milyen gyakran fordulnak elő kudarcok ezekben a helyzetekben:

A tökéletesség elérhetetlen. Ne feledje, hogy a kisebb tévedések a célok elérésekor teljesen normálisak és rendben vannak. Ne add fel teljesen, mert egy brownie-t ettél és megsértetted a diétádat, vagy egy hétre kihagytad az edzőtermet, mert elfoglalt voltál. Mindenkinek vannak hullámvölgyei; elhatározza, hogy felépül a hibáiból, és visszatér a pályára.

Még akkor is, ha sikerül elérnie az újévi fogadalom felét, akkor is jobban jár, mint ha az év elején nagyszabású célt hirdetne, és az első kudarc után elhagyná azt.


Source link


10 Views 0 Ratings Rate it

  • Minden jog fenntartva 2019-2020. Hogyankészítsek.Hu Impresszum Adatkezelési szabályok